“UČENEC POUČUJE”

 Tema:  ZELENA ŠOLA

 Vpliv na mentorje in učence

Izvedba projekta je na mentorje in učence vplivala zelo pozitivno. Mentorji smo opazili večjo samozavest pri učencih, ki so prevzeli vlogo učiteljev. Učenci so z veliko odgovornostjo in resnostjo pristopili k pripravi in izvedbi pouka. Preizkusili so se v vlogi demonstratorjev, kar je bila za večino nova, izzivalna in hkrati dragocena izkušnja.

Učenci so z načrtovanjem in izvedbo učnih ur razvijali ključne kompetence, kot so:

  • komunikacijske spretnosti,
  • prevzemanje odgovornosti,
  • socialne veščine (sodelovanje, spoštovanje, strpnost),
  • samopodoba in samozavest.

Mentorji smo z zanimanjem spremljali, kako učenci doživljajo novo vlogo. Zanimivo je bilo opazovati njihovo pripravo, tremo pred uro in ponos po uspešno izvedeni učni uri. Projekt je prispeval tudi k boljšemu razumevanju učiteljskega poklica, saj so učenci sami doživeli zahtevnost pedagoškega dela.

 Doseganje ciljev projekta

Projekt je dosegel, v nekaterih točkah pa celo presegel, pričakovane cilje. Glavni učinki so bili:

  • večja motivacija za sodelovanje in učenje,
  • razvijanje samostojnosti in ustvarjalnosti,
  • izboljšanje učnega vzdušja,
  • spodbujanje interesov za učiteljski poklic.

Starejši učenci, ki so vodili ure, so bili ponosni nase. Tudi ob prisotnosti treme so dobro opravili svojo nalogo. Mlajši učenci so se na njihove ure odzvali z navdušenjem – bila jim je všeč drugačna, sproščena in zanimiva oblika pouka. Največ navdušenja je požela izdelava letalcev, kjer je bil uspeh (let letalca) takojšen in viden, kar je še dodatno okrepilo motivacijo.

 Mnenja učencev

Učenci – učitelji so poudarili, da je vodenje ure zahtevno, predvsem pri vzpostavljanju avtoritete in podajanju jasnih navodil. Ugotovili so, da morajo govoriti glasneje, biti bolj dosledni in natančni. Kljub temu so se v vlogi učiteljev dobro počutili in bili zadovoljni z odzivom učencev.

Učenci – poslušalci so izrazili navdušenje nad projektom. Poudarili so, da jim je bila ura zanimiva, drugačna, sproščena. Tudi strožje učiteljice (v tem primeru učenki) so jim bile v redu, saj je bilo vzdušje prijetno in delovno. Izrazili so željo po več takšnih urah.

Učiteljice razredov, kjer so ure potekale, so opazile višjo motivacijo, sodelovanje in umirjenost učencev. To potrjuje pozitivne učinke projekta tudi iz didaktičnega vidika.

 Sklep in priporočila

Projekt je bil zelo uspešen. Dosegli smo zastavljene cilje in hkrati učencem ponudili dragoceno izkušnjo, ki je pripomogla k njihovi osebnostni rasti. V projekt so bili vsi vključeni zelo zavzeto, kar je ključ do uspeha takšnih dejavnosti.

Učenci so si s projektom pridobili novo spoštovanje do učiteljskega dela, razvijali socialne veščine in okrepili samozavest. Predlagamo, da se takšna oblika sodelovalnega učenja ohrani tudi v prihodnje in po možnosti razširi na druge razrede ali teme.