V okviru predmeta spoznavanje okolja (za učence 2. in 3. razreda) in naravoslovja (za učenca 4. razreda) učenci spoznavajo rastline in živali v ožjem okolju. Tako smo se v letošnjem šolskem letu odločili, da bomo pri rastlinah dali poudarek na spoznavanju zelišč. Preko zelišč smo se učili kako izgledajo, kaj potrebujejo za življenje in v kakšne namene jih lahko uporabljamo. Posebno pozornost smo posvetili drobnjaku. Drobnjak je namreč priljubljeno zelišče, ima številne koristi za zdravje in okolje ter je preprost za vzdrževanje.
Učenci so sami v lončke posadili drobnjak. Lončke z drobnjakom smo postavili na posebno mesto v razredu, na majhno mizico, ki smo jo za ta namen prinesli v razred. Nato so učenci vsakih nekaj dni opazovali kako je drobnjak rastel in se razvijal. Za lončke z drobnjakom so učenci tudi sami skrbeli (zalivanje). Skupaj smo na internetu raziskali za katere namene se uporablja drobnjak in se odločili, da bomo izdelali zeliščni namaz. Tako smo v šolski kuhinji izdelali skutin namaz z drobnjakom, ki so ga učenci z veseljem poskusili. Nato smo lončke z drobnjakom odnesli ven in drobnjake presadili na vrt.
Prednosti: Učenje preko konkretnih dejavnosti ima številne pozitivne učinke na učence. S tem učno snov veliko bolj razumevajo in si jo tudi bolj zapomnijo. Pri presaditvi drobnjakov in pri delu v kuhinji so učenci urili tudi svoje motorične spretnosti. Bili so zelo ustvarjalni in sami podali veliko idej ter predlogov (npr. kaj bi še lahko pripravili iz drobnjaka). S tem, da so poskusili kruh z namazom, smo spodbujali zdrave prehranjevalne navade. Učenci so bili pri vseh aktivnostih veseli in zadovoljni, kar je krepilo pozitivno čustveno povezavo z učenjem.
Priložnosti za naprej: Bolj podrobno raziskati še kakšno zelišče in iz njih pripraviti še kakšno jed ali napitek (mogoče tudi kakšen drug izdelek). Zelišča bi lahko tudi primerjali med seboj.
Maja Rajh
Z učenci smo se pri uri RAZVIJANJE SAMOSTOJNOSTI odpravili na šolski vrt in poiskali zelišča. Zelišča sem najprej nabrala jaz. Učencem sem jih pokazala in naročila, da jih poiščejo na šolskem vrtu. Vsak je nabral svoj šopek zelišč in sicer: ŽAJBL, TIMIJAN, PETERŠILJ, DROBNJAK IN ROŽMARIN. Zelišča so učenci povohali, poimenovali in zalepili na zbirni list. Zraven so zapisali poimenovanje.
Zelišča smo nato uporabili v prehrani – izdelali smo ZELIŠČNI NAMAZ. Namaz je bil zelo okusen. Učenci so ob delu uživali, najraje pa si pripravljajo hrano v učni kuhinji, ki jo potem tudi okusijo.
Marija Kašić